Livet.Som.Smilla

Hej alla Människor! Detta är min blogg om mig o mitt liv Följ med mig!

No One Is Perfect

Publicerad 2015-07-24 10:10:00 i Generally,

Ingen är perfect men även om det är något vi redan vet om kollar vi oss i spegeln och ser en massa fel. Fler unga skaffar sig en massa socialamedier och ser bilder på redigerade bilder på tjejer och killar som ser tip top ut. Smala muskelösa människor som inte har något fel alls, dessa unga får sedan för sig att det är så man ska se ut. Ha en smal midja med en kropp format som ett timglas. Lent fint hår som aldrig blir slitet. Man ska vaxa eller raka bort sitt hår som kvinna då det annses fel eller till och med äckligt. Ansiktet ska vara lent och helt utan finnar och pormaskar. Vi bajsar givetvis rosenblad också eftersom fina människor inte bajsar som oss. BULLSHIT!! Ni är precis lika vackra som alla andra. Vi må ha en massa fel och brister men det är det som gör oss till människor. Det skiljer oss från andra så vi ska kunna se det vackra i oss alla. Vi måste skärpa oss och inse att vi kan ändra synen vi har på oss själva och sluta påverka unga. Min lillasyster har redan börjat fundera på sitt utseende och är bara nio år gammal.
Jag vill därför skapa hashtagen #IAmBeautiful för att sprida att varenda en av oss är vackra och fina precis som vi är, "Real beauty comes from within". 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela