Livet.Som.Smilla

Hej alla Människor! Detta är min blogg om mig o mitt liv Följ med mig!

Back to School

Publicerad 2015-08-21 18:01:00 i Generally,

Då var man tillbaka i klassrummet igen. Jag kan inte fatta att sommaren är över, det har gått alldeles för fort!. Nu går man sista året på högstadiet, känns konstigt att säga det högt. Klassen var densamma och eleverna lika så. Då ska vi bara hålla fjärilarna i magen till nationella proven. Igentligen är det inte så farligt, jag vet men när jag bodde i Florida hade jag FCAT proven som är precis som dom nationella här i sverige bara med lite striktare regler. Nummer ett, försök att inte nysa, nyser du tror lärarna att du fuskar genom att nysa i armbågen samtidigt som du kollar på någon annans prov. Nummer två, tappar du din penna på golvet får du inte ta upp den, genom detta tror lärarna att du fuskar genom att ta upp pennan i samma stund som du kollar på någon annans prov på vägen upp från marken för att lösa detta problem har du istället sex stycken pennor på ditt bord. Nummer tre, om du är förkyld får du inte gå och snyta dig, istället får du ha din egna servettlåda vid ditt skrivbord. Nummer fyra, Kollar du åt något annat håll än ditt prov och lärarna ser det kan du åka rakt till rekorn för fusk och ditt prov blir underkänt. genom detta tror dom att när du kollar åt något annat håll kan du fuska genom att kolla på någon annans prov. 
Under FCAT är det flera lärare i samma rum som håller ögonen på dig. Ett enda misstag och du har risken att bli underkänd. Så aa jag är lite skraj inför nationella även om jag vet att dom inte har dessa regler här i sverige, jag vet inte, jag antar att nationella bara påminner mig om FCAT. Hoppas ni som fortfarande går i skolan, gymnasiet eller högskolan får ett fortsatt trevligt skolår.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela