Livet.Som.Smilla

Hej alla Människor! Detta är min blogg om mig o mitt liv Följ med mig!

Black Heels

Publicerad 2014-09-11 21:31:00 i Generally,

Klockorna ringde, precis som i filmerna. Han gav mig en ros, en till mig och en till min pappa. Mina syskon tog pappa i handen och följde med fram till kistan. Jag klämde hårt i den röda rosen, jag kunde känna taggen som lossnade i min hand. Jag gick fram till kistan omringad av familj och vänner. En efter en gick folk fram och la sin ros på henne. Det var snart min tur. Pulsen ökade. Jag kunde se farmor säga förväl medan hennes syster Eva försökte hålla imot tårarna. Hon tog ett hårt grep om pappers tussen och kollade upp på mig. Det var min tur nu. Sakta gick jag fram och la min ros jämte det brinnande ljuset. Jag vände mig snabbt om och lät tårarna falla.
Jag kommer alltid minnas dig gammel farmor.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela