Livet.Som.Smilla

Hej alla Människor! Detta är min blogg om mig o mitt liv Följ med mig!

Winter Break

Publicerad 2014-11-18 16:46:00 i Generally,

Skolavslutning. Dagen då man klär sig lite extra fint utan att veta varför. Okejdå kanske för att alla andra gör det eller för att man vill visa sig lite extra fin för nån kille, eller som i mitt fall för att man kan! Ibland är det skönt att piffa upp sig och känna sig fin när man sedan ser sig själv i spegeln. 
Jag frågade er vad ni ser när ni kollar på mig. Då svarade ni att ni ser en glad tjej med en as cool klädsmak, en tjej med fint fixat hår och att jag sminkar bra. Hur kunde ni veta det, jo genom att kolla på mig.
När ni frågar mig varför jag alltid är så finklädd varje skoldag är det inte för att jag vill klä upp mig för nån kille, jag klär upp mig för mig själv. Visst, jag är oftast glad men ibland är det bara något jag visar.
Men sanningen är att jag är en tjej med extremt lågt självförtroende. Men det vet ni inte för det är inte så jag visar mig själv. Hur som helst, vad jag försöker säga med detta är att man inte ska döma en person på hur dom framstår, vare sig det är positivt eller negativt. Det finns så många som har en jobbig bakrund men gömmer det med sitt leende och det är då man ska gräva lite djupare. För när man gjort det har man funnit guld som räcker hela livet ut. Bakom alla märkes kläder, smycken och smink finns det guld. Men det gäller att våga ta tag i spaden.
Ha nu ett gott lov allihop och god jul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela